Monday 15 April 2013

Video Seks Mustafa Ali Adalah Ugutan Awal DAP Terhadap PAS. Video Kedua Bakal Tersebar?



Sejak PAS bersekongkol dengan DAP, semakin ramai orang Melayu Islam mula membenci PAS. PAS sudah dilihat sebagai parti yang hanya boneka kepada cina DAP.

Kedudukan PAS semakin parah dalam gelangang politik masakini. Mana tidaknya, PAS sudah ada penentang dikalangan guru-guru pondok, ustaz-ustaz muda dan orang Melayu. Semua ini kita boleh lihat dengan kemunculan kumpulan ummati dan sebagainya.

Semua yang terjadi itu telah memberi ancaman kepada PAS menjelang PRU13 ini. PAS sudah nampak bahawa sokongan Melayu Islam terhadap mereka semkin merosot, cuma yang tinggal penyokong mereka yang ortodoks.

Kita percaya, ada dikalangan ahli PAS bawahan mendesak pucuk pimpinan mereka supaya mufarakah dari Pakatan Pembangkang. Ahli PAS sedar yang pakatan ini hanya menjadi liabiliti kepada survival politik PAS.

Terdapat juga analisa mudah dikalangan ahli-ahli PAS, yang mereka akan kehilangan kuasa di Kelantan jika PAS terus bersama dengan DAP. Orang Melayu Islam realitinya tidak dapat menerima perjuangan DAP yang rasis dan menolak Islam.

Apakah desakan dikalangan ahli bawahan ini tidak didengari oleh pemimpin PAS seperti Haji Hadi dan Nik Aziz? Apakah yang menjadi halangan utama untuk PAS mufarakah dari pakatan pembangkang ini?

Dua tiga hari ini, pentas politik Malaysia digemparkan dengan video skandal Setiausaha Agung PAS Mustafa Ali. Kini beliau telah digelarkan sebagai Stopa Spender.

Bagi menutup aib tersebut, maka pihak pembangkang tanpa membuat analisa yang kukuh terus menuduh semua itu adalah konspirasi UMNO untuk menjatuhkan pembangkang.

DI SINI untuk selanjutnya.

ARTIKEL Stopa Spender tuduh UMNO nak jatuhkan karier politiknya DI SINI.

No comments:

Post a Comment