Saturday 9 March 2013

Insan Bernama Anwar Ibrahim...BERTAUBATLAH....


Rakyat Malaysia digesa tidak terperdaya dengan permainan jijik Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim susulan kenyataan terbaru bapanya Azlan Mohd Lazim hari ini.

Bekas Pembantu Peribadi Anwar, Saiful Bukhari Azlan berkata, beliau memberi peringatan kepada Ketua Umum PKR itu agar tidak menyalahgunakan wang dengan 'membeli' mana-mana ahli keluarganya demi mendapatkan kuasa politik.

"Anwar Ibrahim (mesti) bertaubat dan jangan pergunakan keluarganya demi kerakusan kuasa nak menjadi Perdana Menteri. Saya sendiri minta Anwar Ibrahim jangan gunakan wang ringgit bagi membeli keluarga saya," katanya kepada pemberita pada Sidang Media di Jalan Dutamas, di sini hari ini.

Saiful menjelaskan, seluruh keluarganya berasa terkejut dengan kenyataan bapanya, Azlan Mohd Lazim yang bertindak tanpa pengetahuan mana-mana pihak termasuklah dirinya sendiri.

Walaubagaimanapun, beliau yang sedih dengan insiden berkenaan melahirkan rasa terharu mendapat sokongan dari pihak keluarga dan mengesyaki bapanya telah dipergunakan beberapa individu yang berkaitrapat dengan Anwar.

"Semua keluarga saya tetap sokong saya. Dalam kes ni saya bukan tuduh bapa saya. Dia mungkin dalam keadaan keliru dan saya mohon bapa kembalilah ke jalan yang benar," ujarnya.

Beliau juga tetap memaafkan bapanya walaupun sehingga kini gagal menghubunginya.

"Walau apa yang berlaku, dia tetap bapa kandung saya dan saya tetap maafkan dia," ujarnya.

Saiful mengulas tindakan bapanya hari ini yang mendakwa beliau dipergunakan oleh pihak-pihak tertentu tidak bertanggungjawab yang dikatakan mendalangi kes liwat II melibatkan Anwar. [ARTIKEL DI SINI]




No comments:

Post a Comment