Wednesday 27 March 2013

Anwar TIPU Rakyat Sabah.....


Satu perkataan paling tepat untuk Anwar Ibrahim ... TERPERANGKAP DALAM PEMBOHONGAN.



Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim menjelaskan, hubungannya dengan mana-mana pemimpin termasuk bekas gabenor Mindanao, Nur Misuari adalah atas peranannya untuk membawa keamanan serantau.

Anwar mendedahkan, Dr Mahathir Mohamad sendiri mengarahkannya yang ketika itu sebagai Timbalan Perdana Menteri ke Manila untuk membantu menyegerakan proses damai antara kerajaan Filipina dengan Barisan Pembebasan Nasional Moro (MNLF).

“Saya sebagai Timbalan Perdana Menteri bawa rombongan dengan peniaga-peniaga untuk bantu, dengan persetujuan Presiden Filipina. Jadi, saya berkawan. Dr Mahathir, Perdana Menteri ketika itu jemput Nur Misuari ke Kuala Lumpur atas jemputan rasmi bagi taklimat EPU (Unit Perancangan Ekonomi).

“(Kita) bagi sokongan kepada masyarakat di selatan Filipina ketika itu untuk cari jalan damai, berbaik dengan Manila dan sebagainya,” kata Anwar pada ‘Himpunan Pakatan Harapan Rakyat – Demi Keselamatan, Keamanan & Kedaulatan Sabah’ di Kota Kinabalu semalam.

Justeru, Anwar menyelar tindakan Umno BN yang cuba mengaitkannya dengan pencerobohan di Lahad Datu, berbanding fakta sebenar peranannya mengusahakan jalan perdamaian.

“Yang masuk Perhimpunan Agung Umno itu keluarga Sultan Sulu. Dia tak pergi mesyuarat KEADILAN,” seloroh Anwar disambut tepukan dan ketawa hadirin.

SELANJUTNYA.

1 comment:

  1. Apa ertinya bila Anwar berjanji memberikan kuasa autonomi pada Sabah dan Sarawak akan dapat royalti 15% hasil petroleum jika fuckatan menang?

    Apa ertinya kadaulatan Sabah dan Sarawak boleh dirunding dengan keluarga pengganas Kiram sekiranya fuckatan menang?

    Kepada rakyat Sabah dan Sarawak, adakah anda sekalian ingin menjadi hamba kepada pengganas sengkek si Kiram si buta mata satu? Suka jadi rakyat Pinoy...boleh makan sampah dan hidup miskin merempat?

    Sokong pembangkang...Sabah dan Sarawak hilang...Kiram girang!

    ReplyDelete