Wednesday 9 January 2013

Rakyat Tak Perlukan Pemimpin Macam Anwar Yang Persoalkan Hak Sultan

saya berangan nak jadi PM...agak-agak tercapai tak??


Anwar...Anwar...Anwar...ada hati nak jadi PM...ada hati nak tadbir negara...Titah Sultan Selangor pon dia boleh pertikaikan...ada hati nak tadbir Malaysia ni?? 

UG rasa elok sangat dah Anwar lupakan angan-angan 'mat jenin' dia tu nak tadbir negara...Malaysia tak perlukan rakyat yang ingkar titah Sultan...bukan lagi nak majukan negara...lagi nak menghancurkan ada lah...

Dipetik dari MSTAR ONLINE...Anwar pertikaikan titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah yang melarang penggunaan kalimah Allah di kalangan orang bukan Islam di negeri ini.

"Mais bergerak bebas dan tak ada kena-mengena dengan kerajaan negeri Selangor...bahkan beberapa kenyataan Mais itu tidak semestinya mewakili kerajaan negeri.

"Sebab itu semua larangan berkenaan hanya terpakai kepada Pakatan Rakyat dan tidak kepada Umno," katanya dalam nada sinis pada sidang media .

Tak hairanlah kalau lepas ni, ramai pihak nak kecam tindakan Anwar ni...

Jalur Tiga (JATI) hari ini mempersoalkan tindakan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mempertikaikan titah Sultan selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah yang mearang penggunaan kalimah Allah untuk bukan Islam.

Timbalannya, Datuk Aidit Ghazali berkata, tindakan ketua pembangkang itu boleh dipertikaikan dan jelas menunjukkan bahawa Anwar tidak layak untuk mentadbir negara.

"Tindakan Anwar jelas menunjukkan kedangkalan dan kejahilan. Macam mana nak jadi Perdana Menteri jika peruntukkan Perlembagaan Persekutuan dan hak mutlak yang jatuh kepada raja-raja Melayu tidak faham.

"Bukan hak dia (Anwar) untuk mempertikaikan perkara yang jelas ada peruntukkaan Perlembagaan Persekutuan," katanya.

KLIK DI SINI untuk selanjutnya.

1 comment:

  1. Anuwar dah terasa rasa akan jadi Presiden pertama Republik Malaysia. Sultan apa sangat ni Presiden.

    Terakhirnya amukan selepas PRU13 untuk menumbangkan kerajaan dengan huru hara yang di cipta dan di bantu oleh kuasa kuasa asing.

    Bila huru hara tentera mengambil alih itu lah masanya tentera luar misalnya US campurtangan.

    Bila dah rampas baru boleh tulis perlembagaan baru di mana Hak Melayu dan Sultan Melayu di ketepikan.

    Wujudlah Republik Malaysia.

    Cakap pun dah macam orang mabuk dia ni. Dah tak tau protokol. Tau lah anjing Yahudi jangan lah tunjuk sangat

    ReplyDelete