Friday 4 January 2013

Kerajaan Selangor GAGAL...GAGAL...dan masih GAGAL....




Kerajaan Negeri Selangor seharusnya mempunyai pelan jangka pendek jika tidak bersetuju dengan keputusan Kerajaan Pusat berhubung jalan penyelesaian mengenai krisis air yang berlaku di negeri itu.
 
Pengerusi Gerakan Prihatin Rakyat Selangor (GPRS), Datuk Sohaimi Shahadan berkata, kerajaan negeri itu boleh disifatkan sebagai gagal dalam pengurusan keperluan asas penduduk berikutan krisis air yang melanda hampir 100, 000 penduduk di Lembah Klang.
 
“Kami kesal apabila Kerajaan Negeri seolah-olah menidakkan kebenaran walaupun pakar-pakar, syarikat konsesi air dan pihak terlibat telah mengeluarkan kenyataan bahawa masalah ini perlu ditangani degan segera dan cadangan Projek LRA Langat 2 dapat mengatasinya.
 
“Waktu sudah suntuk untuk pentingkan diri kerana beberapa loji di negeri ini berada pada tahap maksimum penggunaan dan bila-bila masa sahaja akan menimbulkan krisis air seperti yang sedang  berlaku di beberapa kawasan,” katanya.
 
Beliau berkata demikian bagi mengulas keadaan kira-kira 100,000 penduduk di Kuala Lumpur, Gombak dan Ampang yang berkemungkinan terpaksa berhadapan masalah air untuk seminggu lagi berikutan kerosakan sistem rumah pam di Wangsa Maju dan Pudu Hulu Baru.

KLIK DI SINI untuk selanjutnya.

1 comment:

  1. hai kak, adik budak baru belajar. mintak tolong link blog adik ni http://the-papazola.blogspot.com/ terima kasih kak

    ReplyDelete