Friday 9 November 2012

"MB BODOH.." - ANWAR KECAM KHALID GAGAP ARAH JAIS SIASAT NURUL IZZAH.



Pakatan Pembangkang Selangor 'tergamam' seketika apabila MB Khalid Gagap menyatakan sokongan terhadap siasatan JAIS ke atas Puteri kesayangan Anwar, Nurul Izzah berhubung kenyataan kontroversinya sebagai Ahli Panel di Forum Islamic State - Which Version Whose Responsiility baru2 ini.



Pimpinan Pakatan Selangor terutamanya puak Parasit PAS mengangaap tindakan Khalid semalam satu sokongan paling 'tidak berakal' kerana JAIS telah diherdik mereka sebagai 'Alat Kerajaan UMNO/BN'.


Lebih parah lagi, sokongan Khalid ini jelas bercanggah dengan dakwaan Anwar Ibrahim Selasa lepas yang menjelaskan pihak JAIS telah diarahkan Pemimpin UMNO untuk melakukan siasatan terhadap anaknya yang mahu Malaysia bebas dalam memilih Agama tanpa sebarang sekatan.

Sumber dalaman PKR mendakwa Anwar kini sedang berang dan tidak berpuas hati dengan kenyataan terbaru Khalid yang dikeluarkan semalam.

Tindakan Khalid sememangnya 'bijak' kerana telah berjaya membersihkan persepsi dan tuduhan Puak2 Parasit PAS yang menghina setiap tindakan JAIS terutamanya ketika bekerjasama dengan Bekas Exco Agama Kerajaan Negeri Dr. Hasan Ali dalam membanteras isu Murtad dan gejala sosial di Selangor.

Kelihatan sokongan bagi menyingkirkan Khalid Gagap selaku MB Selangor semakin utuh. Nurul Izzah yang sebelum ini menyokong Khalid bagi menentang Azmin mungkin sedang kecewa dan sudah hilang kepercayaan terhadap beliau.

SUMBER : OCEAN13

No comments:

Post a Comment