Saturday 17 November 2012

Izzah Bodoh, Bangang..Tak Guna Belajar Tinggi - Tinggi




Ahli parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah menerima bahana ledakan kemarahan umat Islam dan beberapa pertubuhan Islam ketika menjawab soalan dari penonton dalam satu forum ‘Islamic State: Which version; Who’s responsibility?’ yang diadakan di Subang Jaya, tampak berbau sokongan kepada kebebasan beragama sewajarnya tidak terhad kepada bukan Islam sahaja.

Pada kebiasaannya, perkara sebegini hanya dibiarkan berlalu tanpa memberikan sebarang impak besar seperti yang sering diucapkan oleh Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim di luar negara.

Mungkin faktor yang disifatkan sebagai kenyataan Anwar di luar negara tanpa boleh dibuktikan kesahihan sumbernya, boleh dianggap dan didakwa sebagai fitnah serta menjatuhkan kredibiliti beliau, walaupun kenyataannya mengenai pluralisme dan hukuman liwat yang dianggap kuno dan ketinggalan zaman mampu membangkitkan amarah umat Islam.

Namun begitu dalam isu membabitkan Nurul Izzah, beliau telah memberikan kenyataan kebebasan beragama sewajarnya tidak terhad kepada bukan Islam sahaja ini boleh ditonton melalui rakaman video di internet dan di laman Youtube. Wajarkah kenyataan beliau juga dianggap sebagai fitnah dan sengaja diadakan atas dasar mahu menjatuhkan kredibiliti beliau sebagai ahli parlimen dan penganut agama Islam?

Anwar sering menggunakan bahasa yang ditafsirkan sebagai “grey meaning” iaitu suatu kenyataan bermaksud kabur lalu boleh membolosi dakwaan dengan mengatakan “kenyataan saya sudah disalahtafsirkan” mahupun “itu bukan maksud saya sebenarnya”. Namun pengunaan cara yang sama cuba dilakukan oleh Nurul Izzah nyata gagal sama sekali.


KLIK DI SINI untuk selanjutnya.

No comments:

Post a Comment