Wednesday 21 August 2013

Mari BERSATU...Hapuskan Golongan BIADAP Ni


Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) membuat laporan polis berhubung sebuah video di laman sosial Youtube yang ingin menghapuskan kuasa Raja-Raja Melayu menjelang tahun 2030.

Penasihat PPIM, Tunku Azwil berkata, tindakan individu di dalam video tersebut yang digelar Ustaz Wan Ji merupakan penentangan ke atas perlembagaan selain mengkhianati bangsa melayu di dalam negara ini.

" Tindakan ini mengkhianati perlembagaan yang telah termaktub dan merupakan penghinaan ke atas bangsa melayu," katanya selepas membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi.

Turut hadir membuat laporan tersebut ialah wakil Pemuda MCA, Chong Sin Woon dan Presiden Kelab Wartawan Muda Malaysia, Dzulkarnain Taib.

Azwil menjelaskan, tindakan tersebut adalah penderhakaan ke atas kuasa Sultan dan kerajaan perlu mengambil tindakan serius berhubung perancangan yang dibuat oleh individu di dalam video tersebut.

Katanya, siasatan terperinci perlu dilakukan memandangkan gerakan tersebut telah mula ditubuhkan sejak tahun 2011 dan dikhuatiri mempunyai organisasi terancang yang telah mula melakukan perancangan tersebut.

" Kita gesa kerajaan mengambilkan tindakan sewajarnya ke atas individu-individu ini kerana mereka menderhaka kepada kuasa Sultan.

" Kita perlu siasat kerana ternyata mereka telah mempunyai organisasi terancang dan adalah bahaya jika kita tidak banteras perkara ini," katanya.

Beliau menambah, tindakan individu bergelar 'Ustaz' itu yang menyamakan Sultan di negara ini dengan pelbagai gelaran boleh dianggap sebagai kurang ajar.

Klip video berdurasi 3 minit tersebut telah mula dikesan di dalam laman sosial Youtube semenjak bulan Jun memaparkan seorang individu melukiskan pelan perancangan untuk menjatuhkan kuasa Raja-Raja Melayu bagi menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Republik.

Individu tersebut melukiskan pelan tersebut di atas papan putih di hadapan beberapa orang di dalam sebuah bilik tertutup.

No comments:

Post a Comment