Thursday 6 December 2012

MB Selangor Akhirnya Mengaku Belum Langsaikan Hutang....Tu Pon Ada Hati Nak Tadbir Negara????



Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata jumlah penyelesaian hutang Talam Corporation Holdings dengan anak-anak syarikat kerajaan negeri berjumlah RM392 juta masih belum diselesaikan. 
 
Menurutnya, situasi itu berlaku kerana ia dilakukan secara berperingkat. Sebagai contoh, urusniaga antara anak syarikat kerajaan negeri,Kumpulan Hartanah Selangor Bhd (KHSB) dengan Talam Corp masih belum dikemaskini.
 
Abdul Khalid mengulas kenyataan Ketua Biro Profesional Muda MCA Datuk Chua Tee Yong semalam bahawa pengumuman KHSB baru-baru ini di Bursa Malaysia menunjukkan ada sesuatu yang tidak kena dalam langkah kerajaan negeri itu mengutip balik hutang Talam.
 
"Mengikut cadangan laporan audit pihak ketiga kalau ada pinjaman yang masih belum dibayar oleh Talam dan ada hubungannya dengan Hartanah (KHSB) ia memberi peluang kepada Hartanah untuk membuat tuntutan," katanya.
 
Menteri Besar bercakap kepada pemberita selepas menyerahkan surat watikah pelantikan Ketua-Ketua Kampung Negeri sesi 2013/2014 di sini.
 
"Kita hanya tentukan RM392 juta untuk peringkat yang kita nak buat. Saya taknak kita asyik buat tuntutan tapi tidak selesai pembayarannya. Jadi kita buat secara berperingkat," katanya.
 

KLIK DI SINI untuk selanjutnya.
UG : Terang-terang pembangkang memang tak mampu dan tak layak nak tadbir negara ni....buatlah pilihan yang tepat wahai rakyat sekalian....

No comments:

Post a Comment