Saturday 29 December 2012

Lepas Diasak, Hadi Awang Keluar Nak Buat Penjelasan??



Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang meminta Radio Televisyen Malaysia (RTM) dan Kumpulan Media Prima khasnya TV3 memberi peluang kepadanya bagi memperjelaskan isu Amanat Haji Hadi secara langsung selama satu jam.
 
“Saya minta supaya diberi peluang secara langsung sejam oleh RTM dan TV3. Beri satu jam biar saya jelas, lepas itu masyarakat boleh nilai,” kata beliau kepada pemberita.
 
Sebelum ini, pelbagai pihak mendesak Abdul Hadi untuk menarik balik amanat yang dikeluarkan beliau pada tahun 1981 yang telah menyebabkan perpecahan serta kekeliruan umat Islam dalam negara.
 
Mufti Perak, Tan Sri Harusani  Zakaria dan Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Wan Zahidi Wan Teh  turut menggesa perkara sama dan mengajak presiden PAS itu untuk kembali kepada ajaran Ahli Sunnah Wal Jamaah. 
 
'Amanat Hadi' dikatakan telah mengkafirkan orang UMNO serta menimbulkan kekeliruan umat Islam. Apa yang terkandung di dalam amanat itu antara lain, mengharamkan daripada memakan daging sembelihan orang UMNO, mengharamkan daripada berkahwin dengan orang UMNO malah mengkafirkan orang UMNO.
 
KLIK DI SINI untuk selanjutnya.

UG : setelah didesak, baru Hadi Awang keluar...nak buat penjelasan...kita tunggu je lah apa yang dia nak jelas kan nanti...

No comments:

Post a Comment