Friday 10 May 2013

Khalid Gagap TAK LAYAK Jadi MB Selangor???




Portfolio Menteri Besar Selangor yang digalas oleh Tan Sri Khalid Ibrahim sejak 2008 dilihat tidak begitu memberangsangkan ekoran mendapat banyak aduan daripada penjawat awam dan peniaga di negeri tersebut.

Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Azmin Ali berkata, aduan turut diterima daripada masyarakat setempat kerana tidak berpuas hati dengan corak pemerintahan yang dibawa oleh Khalid.

"Aduan diterima dari penjawat awam dan masyarakat perniagaan yang merungut dengan amalan birokrasi yang melampau dan bukan pentadbiran yang bersifatkan reformasi," katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat PKR di sini, hari ini.

Semalam, ketika ditemubual oleh pemberita, Azmin menyatakan jawatan Menteri Besar harus dipegang oleh seorang yang tegas dan mempunyai visi yang jelas.

Katanya, sesiapa yang memang portfolio tersebut harus berdiri diatas kaki sendiri dan tidak menurut perintah dari orang lain.

Azmin sebelum ini dikatakan tidak berpuas hati dengan pemilihan Khalid sebagai Menteri Besar Selangor ekoran pemimpin PKR terlepas pandang untuk mempertimbangkan beliau untuk mempertimbangkan beliau bagi menyandang jawatan tersebut pada 2008.

No comments:

Post a Comment