Thursday 5 September 2013

KJ Ajak Rafizi Berdebat...Ada Bran???



Ketua Strategik Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rafizi Ramli disarankan supaya berbahas di Dewan Rakyat mengenai pengurangan sabsidi minyak yang dikeluarkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak baru-baru ini.

Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata tempat berbahas yang terbaik untuk Ahli Parlimen mengeluarkan isu-isu semasa adalah di Dewan Rakyat supaya dapat didengari oleh semua Ahli Parlimen di Malaysia.

"Dulu saya bersetuju berdebat bersama dia (Rafizi) berhubung isu PTPTN dan sebagainya kerana dia belum jadi lagi ahli parlimen dan sekarang dia sudah menjadi ahli perlimen dia sepatutnya sudah tahu Dewan Rakyat merupakan pentas debat utama politik negara kita.

"Kalau kita bawak (berdebat) diluar, ia terikat dengan masa yang terikat. Kita mahu bahas secara mendalam," katanya kepada pemberita ketika membuat sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat Jawatankuasa Pergerakan Pemuda UMNO semalam.

Sebelum ini, Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli yang ditemui dalam satu sidang media di Ibu Pejabat PKR berkata akan mengemukakan cabaran terhadap Ahli Parlimen Rambau, Khairy Jamaluddin untuk berdebat mengenai kenaikan harga minyak.

Rafizi juga mendakwa kerajaan mengurangkan harga minyak sebagai alasan untuk menutup kegagalan mengurus ekonomi dengan baik.

No comments:

Post a Comment